top of page

Villkor och föreskrifter webshop

Betalsätt och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Betalning sker via:

- Klarna: Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas användarvillkor.

- Swish: 123 077 42 81 (SuperDogs Sverige AB). Efter det att din inbetalning registrerats på kontot skickar/levererar vi din försändelse.

- Kortbetalning med Stripe.


Leverans

Alla varor skickas med Post Nord, DHL eller hemleverans (inom Sundsvalls tätort) och våra normala leveranstider, för varor som finns på lager, är 1-5 arbetsdagar.
OBS! Beställningar lagda på helger/röda dagar, skickas/levereras tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå meddelar vi dig så fort vi har fått information om detta. Om leveransen är försenad utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid så kontaktar du oss direkt på e-postadress info@superdogs.se. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Priser anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. 
Pris för frakt med Post Nord och DHL: 39 kr för paket upp till 3 kg, 59 kr upp till 5 kg, 99 kr upp till 10 kg och 119 kr för paket över 10 kg. Vi skickar för tillfället bara inom Sverige. Fraktfritt över 300 kr. 

Inom Sundsvalls tätort ingår fri hemleverans på olika dagar och tider, mer information ges vid orderbekräftelse eller via info@superdogs.se. Leverans utanför Sundsvalls tätort kan också ske vissa dagar och tider, beroende på plats. Maila oss på info@superdogs.se för mer info. 

Reklamation och returrätt

Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt och retur

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. (Obs! det gäller ej vid specialbeställda varor) Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Det förutsätter dock att varan inte har använts och att den återsänds i samma skick som den skickades ut i tillsammans med originalförpackningen. Naturligtvis får inte godiset vara öppnat. Förpacka varan väl och returnera den till oss, du får själv stå för returfrakten och eventuell frakt återbetalas ej.

Ångerrätten gäller inte:
- Om du har använt varan och den pga. sitt skick inte kan återlämnas

Returer skickas till:
SuperDogs Sverige AB
Östermalmsgatan 14
854 60 Sundsvall

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln.

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: https://www.konsumentverket.se/

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning. 

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt.

Om du som kund har hanterat produkten i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att produkten som returneras är mindre värd, kommer vi att dra av en summa motsvarande produktens värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

Integritetspolicy

Vem behandlar Era personuppgifter:

Personuppgifterna behandlas av personal på SuperDogs Sverige AB

Vilka personuppgifter behandlar vi:

Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Vi sparar aldrig data längre än vad vi behöver och använder enbart dina personuppgifter för de ändamål som framgår av denna policy.

 

Lagringstider

De personuppgifter vi samlar in sparas i vår kunddatabas i två år. Personuppgifterna lagras som underlag för marknads- och kundanalyser, för statistikändamål samt för att kunna ge dig ett bättre erbjudande och service.
 

Samtycke

Personuppgiftsbehandling som är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra ett avtal med dig eller för att vi ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet är tillåten utan samtycke. För att vi ska kunna samla in och hantera dina personuppgifter i något annat syfte krävs däremot att du samtycker till behandlingen. 

Du har rätt att begära att uppgifterna om dig ska raderas, kompletteras eller rättas. Du har också rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas till vissa ändamål och till exempel inte används för direktreklam eller s.k. profilering.

bottom of page